WEKO3
インデックスリンク
アイテム
【資料】臨床工学技士養成のための教育法改善への試み : 医療工学科学生の学習環境及び生活態度の調査
https://junshin.repo.nii.ac.jp/records/99
https://junshin.repo.nii.ac.jp/records/99506f10d0-7d6d-4508-8dc2-a9228b2fb13a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-10-11 | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 臨床工学技士 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学び | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | アンケート調査 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習状況 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 生活態度 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | clinical engineer | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | questionnaire survey | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | learning conditions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | living environment | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
伊藤, 奈々
× 伊藤, 奈々
× ITOH, Nana
|
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 要旨 : 臨床工学技士における能力の質的向上を目指すため, 学生の学習環境及び生活態度を把握する目的として医療工学科1年・2年・3年に対しアンケート調査を行った。現状における学習環境調査においては学びの姿勢に消極的な回答が多く見られた。また, 生活態度においては全国の大学生と比べ睡眠時間の短い学生が多いという傾向であり, この原因はアルバイトとの関連が示唆された。学びに消極的な学生には, 臨床工学技士を目指すための意識付けと同時に早期の職場体験実習等を通じた教育的指導を行う必要がある一方, 生活指導については, 健全な心身状態で学習に臨むことが出来るための改善策を構築し, 全体では質的に高い臨床工学技士を輩出するためのカリキュラムの再編が望まれる. Abstract : In order to improve the quality of clinical engineer's ability we performed a questionnaire about the learningsituation and the living environment to third year, second year and first year students for the purpose of recognition about the learning situation and the living environment of clinical engineer students. The finding containing different results showed that the learning manner was negative. This cause suggested that part-time. The negative student is neccessary to clinical engineer mind and early laboratory teaching. We need to think of a plan that will give us the best approach. That will provide a fresh mental state, and to reorganize the curriculum in order to produce high quality clinicalengineers. |
|||||||||||
書誌情報 |
純真学園大学雑誌 en : Journal of Junshin Gakuen University, Faculty of Health Sciences 号 3, p. 129-134, 発行日 2014-03 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 純真学園大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2186-6481 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12581584 | |||||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||
関連識別子 | 40020087170 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |